Activision Blizzard kertoo uudesta suunnitelmastaan keskittyä mobiilipeleihin Call of Duty Mobile -pelin kansainvälisen menestyksen jälkeen.
Mobiilipelit ovat tällä hetkellä yksi nopeinten kasvava pelialan alue. Sen lisäksi, että vain mobiililaitteille tarkoitettujen pelien suosio on alkanut kasvaa, useat alan suosituimmista tietokone- ja konsolipeleistä ovat saaneet myös mobiiliversion. Siksi ei olekaan suuri yllätys, että Activision Blizzard uskoo mobiilipelimarkkinoiden olevan tämän hetken aito prioriteetti, johon he aikovat sijoittaa sisäisesti tästä eteenpäin.
Activision Blizzard puhui heidän perspektiivistään mobiilipelimarkkinoita kohtaan hiljattaisessa neljännesvuosiraportissa. Daniel Alegre ei jarrutellut kertoessaan tuestaan mobiilimarkkinoita kohtaan ja kutsui alaa tavoittelun arvoiseksi, koska maailmassa on 3 miljardia älypuhelimen käyttäjää. Activision Blizzardin laajentaminen mobiilialalle tarkoittaa suurta taloudellista investointia sekä satojen uusien mobiilipeliohjelmoijien palkkaamista. Emmekä vielä minkälaisia hankintoja yritys päättää tehdä.Alegre sanoo, että Activision Blizzardin päämääränä mobiilialustoilla on siirtää jokainen heidän suurimmista pelisarjoistaan mobiililaitteille. Hän kertoo kuuntelijoille myös, että jos Activision Blizzard ei siirtäisi pelejään mobiilimuotoon, olisi se vastoin yhteisön etua. Laajennus mobiilialustoille on Alegren mukaan kristallin kirkas tilaisuus.
Alegre uskoo, että Activision Blizzardin pelit sopivat hyvin mobiililaitteille ja niille olisi kansainvälistä kysyntää. Hän kuitenkin myöntää, että pelisarjoja täytyy muuttaa, että ne sopivat paremmin mobiililaitteille. Hänen mukaansa mobiililaitteille siirryttäessä tulee odottaa kokonaan uusittuja pelejä ja pelejä, jotka muistuttavat enemmän tietokoneelle ja pelikonsoleille tarkoitettuja versioita. Millaisia muutoksia pelaajat voivat odottaa, täytyy vielä odottaa. Kuulostaa kuitenkin siltä, että Alegre yrittää asettaa odotukset korkealle.
Esimerkkinä siitä millaista työtä Activision Blizzard on alkanut tehdä, hän mainitsee kaksi eri peliä. Ensimmäinen on Cal of Duty Mobile, joka on noussut suureen suosioon kansainvälisesti. Toisena pelinä hän mainitsee Diablo Immortal -pelin, joka on tällä hetkellä kehitteillä. Alegre mainitsee myös, että useat Warcraft-mobiilipelit ovat tekeillä.
Suuri syy mobiilimarkkinoiden nousemiselle Activision Blizzardin sekä muiden pelifirmojen prioriteettilistojen kärkeen on kasvavat pelimarkkinat Kiinassa. Alegre vetää huomion Call of Duty Mobile -peliin, joka on noussut huomattavaan suosioon Kiinassa. Samalla tavalla Diablo immortal näyttäisi keräävän kiinnostusta Kiinan markkinoilla. Kiinan markkinoiden kasvaessa niin kasvavat mobiilimarkkinatkin, ja Activision Blizzard on valmis seuraamaan uusimpia trendejä.